איך מתכוננים למירוץ הרי הגעש? טיפים ממאמן הריצה וילם לאוקס

רוצים להתכונן למרוץ הרי הגעש? תוואי שטח משתנה, עליות וירידות כמו ברמת הגולן הם לא אימוני היומיום של רובינו. במרתון ישראל דואגים לכם, שוחחנו עם מאמן הריצה וילם לאוקס שנותן לכם כמה טיפים שיסייעו לכם להתאמן למרוץ ולעבור אותו עם חיוך על הפנים .

להרשמה למירוץ הרי הגעש ב-13/4 הקליקו 

הדבר הראשון עליו וילם ממליץ, הם נעלי שטח בעלות בלימה ופרופיל מתאים לשטח וזאת בכדי למנוע נקע בקרסול.

וילם לאוקס מאמן ריצה בכיר

כהכנה למירוץ יש לבצע מס' תרגילים ייעודים:
אימוני חיזוק –סקווטים, מכרע קידמי ותרגילים לחיזוק שריר הליבה - תרגילי בטן וגב, 
תרגילי חיזוק לתאומים - התרוממות על קצות האצבעות עם משקל חופשי, 
לחיזוק הקרסוליים יש לתרגל התעמלות לכפות הרגליים: ריצה על חול ים ועל דשא.

אימוני עליות וירידות - רוצו על מסלולים שמשלבים עליות וירידות הריצה בעלייה מחזקת ומשפרת את סגנון הריצה ותסייע לכם לעבור את העליות של התילים בקלות.

בירידה מופעל עומס על שריר הארבע הראשי (שפועל באופן אקסצנטרי בירידה), לכן כתרגול לירידה מומלץ לבצע: סקוו'טים סטטיים, ירידה, להשאר במצב של 90 מעלות לעשר שניות ואז חזרה לעמידה של 10 שניות עדיף עם משקל על הכתפיים - יש לבצע 3 סאטים של 15 חזרות עם דקה מנוחה בין סט לסט. אם יש לכם זמן פנוי ואתם ספונטניים , מומלץ לתרגל על קטעי מסלול המרוץ או בתוואי שטח הדומה לו😊