מפת מסלולים ונקודות מים

תיאור המסלול

הזינוק למקצה 30 ק"מ, בשעה 6:00 בבוקר מקיבוץ אורטל.

מסלול הריצה ל 30 ק"מ מורכב משני חלקים:

  • 15 הקילומטרים הראשונים
  • 15 הקילומטרים השניים

מדוע הם שונים?

15 הקילומטרים הראשונים קלים ומהירים יותר - הריצה מתבצעת בשבילים לבנים ולמרות העובדה שבמצטבר חלקו הראשון של המסלול גבוה במקצת מאשר חציו השני, עדיין, המסלול מורכב מעליות וירידות ארוכות וקטעי קישור ארוכים, שטוחים (כמעט) ומהירים.

15 הקילומטרים השניים שונים בתכלית – הריצה שם מתבצעת כמעט כולה בסינגלים, ולמרות שבחלקו השני של המסלול ישנן פחות עליות, תוואי השטח תובעני יותר.

15 הקילומטרים הראשונים

יוצאים מהחנייה בקיבוץ אורטל לכיוון היציאה מהקיבוץ. אחרי שעוברים את השער, פונים ימינה ונכנסים לשטח הריצה לאורך הגדר. החלק הזה, עד לחציית כביש 91, עלול להיות בחלקו בוצי ואולי עם שלולית או שתיים (היחידות לאורך המסלול).

לאחר שחוצים את הכביש, מתחילה העלייה לפסגה הראשונה – לשיפון – אורכו של הטיפוס הוא כ 1 ק"מ (כ- 100 מטר טיפוס מצטבר) ובסופו נוף עוצר נשימה של כל מסלול הריצה וכל הרי הגעש האחרים אותם נטפס.

הירידה משיפון נעשית לאורך אותה דרך עפר רחבה ונוחה. פונים ימינה ממש לפני כביש 91 והתחברות לדרך לבנה לאורך כ 3.5 ק"מ עד הפנייה ימינה והתחלת העלייה הארוכה ליוסיפון (כ 2 ק"מ \ 160 מטר מצטבר) לאורך הדרך הלבנה.

הירידה מהיוסיפון (כ-1 ק"מ \ 100 מטר) נעשית לאורך דרך רחבה אך משובשת – שימו לב והיזהרו.

משם, כ 2.5 ק"מ מהירים עם עלייה מתונה של פחות מ 100 מטרים וסיימנו את 15 הק"מ הראשונים.

עכשיו התחרות רק מתחממת!

15 ק"מ שניים:

חוצים את כביש 98 ונכנסים לשמורת טבע.

הריצה בשמורה היא במסלול משתנה – כ 2.5 ק"מ (100+ \ 40) ובסיומה – עלייה לאורך שביל לבן עד לתחנות הרוח והנוף המדהים לכיוון קונייטרה (סוריה) (800 מ \ 70+) על שביל גולן.

המשך הריצה חזרה לכביש 98 כולל חלק מישורי ואז ירידה (כ 2 ק"מ \ 100), מעבר לצד השני והמשך ריצה על שביל גולן.

5 הק"מ הבאים הינם "גבעות מתגלגלות" – עליות וירידות קטנות, אך אל תתנו למסלול הזה להטעות אתכם – השביל צר והתוואי דורשני, ויש לשים לב לשינויי הכיוון כדי לא לסטות מהמסלול.

בסוף מסלול זה, נאמר שלום לשביל הגולן ונתחיל בעלייה קשה ותלולה והכמעט אחרונה של היום – לאביטל.

קצת יותר מ 1 ק"מ עם עלייה מצטברת של 140 מ (14% שיפוע ממוצע) ולאחריה 2 ק"מ ריצה מהירה לאורך הכביש, בהם נרד חזרה כ 140.

אנחנו כמעט בסוף – עוד קילומטר אחד של טיפוס לאורך דרך רחבה (חומה) 80+ ומשם נקיף את הר הבנטל, נשקיף עד לחרמון ומעבר, ונרד לנו בזהירות למרום גולן אל נקודת הסיום.

שעת הזינוק למקצה 15 ק"מ בשעה 7:15 בבוקר.

תיאור המסלול

חוצים את כביש 98 ונכנסים לשמורת טבע.

הריצה בשמורה היא במסלול משתנה – כ 2.5 ק"מ (100+ \ 40) ובסיומה – עלייה לאורך שביל לבן עד לתחנות הרוח והנוף המדהים לכיוון קונייטרה (סוריה) (800 מ \ 70+) על שביל גולן.

המשך הריצה חזרה לכביש 98 כולל חלק מישורי ואז ירידה (כ 2 ק"מ \ 100), מעבר לצד השני והמשך ריצה על שביל גולן.

5 הק"מ הבאים הינם "גבעות מתגלגלות" – עליות וירידות קטנות, אך אל תתנו למסלול הזה להטעות אתכם – השביל צר והתוואי דורשני, ויש לשים לב לשינויי הכיוון כדי לא לסטות מהמסלול.

בסוף מסלול זה, נאמר שלום לשביל הגולן ונתחיל בעלייה קשה ותלולה והכמעט אחרונה של היום – לאביטל.

קצת יותר מ 1 ק"מ עם עלייה מצטברת של 140 מ (14% שיפוע ממוצע) ולאחריה 2 ק"מ ריצה מהירה לאורך הכביש, בהם נרד חזרה כ 140.

אנחנו כמעט בסוף – עוד קילומטר אחד של טיפוס לאורך דרך רחבה (חומה) 80+ ומשם נקיף את הר הבנטל, נשקיף עד לחרמון ומעבר, ונרד לנו בזהירות למרום גולן אל נקודת הסיום.

מקצה 30 ק"מ

  • בכל 3 ק"מ - כוסות מים
  • בכל 6 ק"מ - משקה איזוטוני, בייגלה ותמרים

 

מקצה 15 ק"מ

  • תחנות מים - בכל 3 ק"מ
  • מים בכוסות, משקה איזוטוני, בייגלה ותמרים - בכל התחנות.

 

 

מפות עבור מקצה 30 ק"מ

להלן מפה למקצה 30 ק"מ, בה ניתן להשתמש בכדי לדמות את מהלך המקצה, כולל גרף גבהים

מפות עבור מקצה 15 ק"מ

להלן מפה למקצה 15 ק"מ, בה ניתן להשתמש בכדי לדמות את מהלך המקצה, כולל גרף גבהים

קישור נוסף למפת המסלול >>

מקצה 30 ק"מ

פרופיל גבהים מקצה 30 - מרוץ הרי הגעש

מקצה 15 ק"מ

פרופיל גבהים מקצה 15 - מרוץ הרי הגעש